sâmbătă, 14 aprilie 2012

FC Petrolul Ploiesti - CFR Cluj 1-1(1-0)

O prima repriza de vis si  4 pct. din 6 posibile cu Dinamo si Cfr!!!

Într-un meci contând pentru etapa cu numărul 26 din Liga 1 la fotbal, disputat la Ploiești, pe stadionul "Ilie Oană", Petrolul şi CFR Cluj au terminat la egalitate, 1-1 (1-0). Gazarii au deschis scorul, au avut un om în plus, au șutat de două ori în bară, însă n-au izbutit să învingă liderul.

 După o evoluţie senzaţională în primele 60 de minute ale confruntării disputată pe un “Ilie Oană” plin, petroliştii au trăit cu speranţa că vor reuşi să facă o nouă victimă de lux, la nicio săptămână distanţă de succesul obţinut în faţa lui Dinamo. Formaţia pregătită de către Gheorghe Mulţescu a controlat clar ostilităţile încă din debutul meciului, Younes trecându-şi în cont două mari ocazii în primele zece minute. Ofensiva “lupilor” a continuat şi, după ce Alvaro Silva (30) a trimis balonul, cu capul, în transversală, Hamza Younes (38) a reuşit să deschidă scorul, transformând o lovitură de pedeapsă obţinută de către Opriţa, fază la care Camora a văzut cel de-al doilea cartonaş galben, fiind trimis la cabine.
Petroliştii au început la fel de motivaţi şi repriza a doua, dar Mustivar (60) a fost, şi el, ocolit de şansă, ţintind bara din stânga lui Beto. Treptat, însă, “găzarii” şi-au pierdut din luciditate, iar Ronny (70), rămas singur cu Hamutovski după ce Sougou a câştigat un duel aerian cu Melinte, a reuşit să restabilească egalitatea. 1-1 a indicat tabela şi la final, deşi, pe rând, fiecare dintre combatante putea înclina decisiv balanţa, dar Younes (89) sau Ganea (90+2) au ratat ţinta din poziţii favorabile.
Petrolul bifează, astfel, cel de-al treilea meci consecutiv fără înfrângere, obţinând patru puncte dintr-o dublă, Dinamo-CFR, considerată “de foc”. Formaţia lui Mulţescu se pregăteşte, acum, pentru un duel vital în lupta pentru evitarea retrogradării, jocul de la Sibiu, ce se va desfăşura duminică, 29 aprilie, de la ora 17.00.

 Petrolul Ploieşti – CFR 1907 Cluj 1-1 (1-0)
Marcatori: Younes (38, pen.)/Ronny (70).
Petrolul: Hamutovski – Străuţ, Alvaro Silva, Melinte, Maxim – Mustivar, Osiako (73 Dumitru) – Opriţa (90+2 Bikana), Boudjemaa, Younes – Zerka (46 Ben Djemia). Antrenor: Gheorghe Mulţescu.
CFR: Beto – Lion (89 Panin), Cadu, Mureşan, Camora – Sane, Godemeche (62 Ganea) – Sougou, Bastos (72 Vranjes), Nicoară – Ronny. Antrenor: Ioan Andone.
Cartonaş roşu: Camora (37).
Au arbitrat: Adrian Cojocaru – Aurel Oniţă şi Sebastian Gheorghe.
Arbitru de rezervă: Iulian Călin.
Observatori: Ion Craiu şi Gheorghe Moise.


Declaratii dupa meci
Ioan Andone: " Trebuie să fiu mulţumit de rezultat pentru că Petrolul a avut ocazii mari în prima parte. Totuşi, pe sfârşit de meci am dominat, deci am motive să fiu şi nemulţumit. Am câştigat atitudine şi agresivitate faţă de ultimul meci, dar mai avem multe de facut şi de îndreptat. Am rămas în 10 oameni şi nu cred că a fost penalty acolo, dar a fost decizia arbitrilor, nu a noastră. Am suferit de două ori, că a primit Camora al doilea galben şi a trebuit să schimb sistemul tactic pregătit în aceste 4 zile pe care le-am avut. 
 Arbitrajul n-a influenţat rezultatul şi a fost mai bine că am primit eliminarea, pentru că Petrolul s-a relaxat. Am arătat ca o echipă în repriza a doua. La pauză le-am spus jucătorilor că multe rezultate pot fi schimbate în 10 contra 11, la Tg. Mureş am dat patru goluri în această situaţie. Într-o echipă cu experienţă poţi să schimbi registrul şi jocul să se modifice în bine. Sper să ajungem să jucăm un fotbal bun şi să devenim campioni. La cum a arătat jocul, nu ar fi fost nicio surpriză dacă ne bătea Petrolul”.
 Liviu Ganea a ratat o ocazie monumentală la ultima fază a partidei, când a şutat peste poartă din 11 metri, iar Andone a povestit trăirile pe care le-a avut la acea fază:
“Am simţit că s-a rupt ceva din mine. Dar dacă dădea Ganea gol, ar fi fost incorect faţă de Petrolul. Ar fi fost păcat pentru aceşti suporteri minunaţi de la Ploieşti, care au făcut o atmosferă senzaţională. Cred că în viitor ploieştenii se vor bate la cupele europene, iar în viitor, de ce nu, să se lupte pentru campionat”.

Iuliu Muresan, presedinte Cfr: " Penalty-ul dictat împotriva noastră a fost dubios, dar în cele din urmă a fost un rezultat echitabil. Este punctul cu care noi vom lua campionatul, iar pentru Petrolul este punctul care o va salva de la retrogradare. Ne vom uita relaxaţi la partidele adversarelor. Sunt convins că împreună cu Ioan Andone vom lua titlul. Dacă vom avea aceeaşi atitudine şi pe viitor, sigur vom lua al treilea titlu din istoria clubului. Avem timp şase zile să pregătim următorul meci, cu Chiajna”. 

 Arpad Paszkany, finanţator Cfr: "“Eu am sperat la victorie până la final. Nu pot să uit un meci jucat la Craiova când am luat al doilea titlu. Eram conduşi cu 2-0 la pauză şi jucam în 10 oameni, dar am revenit şi am câştigat cu 3-2. În prima repriză, cele două echipe încă se aflau sub incidenţa rezultatului din etapa precedentă (n.r. Petrolul a învins Dinamo cu 3-1, iar CFR a pierdut cu 0-5 în faţa Rapidului). Statistic vorbind, e un punct foarte important, pentru că etapele se scurg şi e important să rămânem pe primul loc. Din păcate, toate deciziile importante de arbitraj din prima repriză s-au luat împotriva noastră. A fost un arbitraj cu două unităţi de măsură, iar la faza lui Camora nu a fost penalty. Aş susţine asta şi daca jucau două echipe din Scoţia cu care n-am nicio treabă! A fost alegerea atacantului să coboare la nivelul şoldului apărătorului nostru”.

Gheorghe Multescu, antrenor Petrolul: " Sunt mort. Nu mai ştiu dacă trăiesc după un meci ca acesta pe care l-am dominat, în care am avut 7-8 ocazii de gol, dar la final am fost egalaţi. Nu-mi vine să cred nici acum că am pierdut victoria. Când apărătorii noştri dorm, iar noi ratăm cu atâta seninătate, ce să mai zic? Domnul Hamza mi-a ratat vreo patru ocazii mari.
 Noi singuri am pierdut meciul. După ce am marcat golul, subconştientul din mintea jucătorilor mei a acţionat împotriva lor. S-au relaxat, n-au mai fost atenţi şi de aici au apărut greşelile. Este clar că trebuie să mai lucrăm la mentalitatea lor. Si ma refer la mentalitatea de tip balcanic.
Consider că am pierdut două puncte, nu că am fi câştigat vreunul. Cu atât mai mult cu cât CFR nu a arătat ca o echipă mare. Dacă CFR este campioană, noi suntem in Champions League."